3 fontos szabály,

hogy a strandolás ne szomorúsággal végződjön

3 fontos szabály, hogy a strandolás ne szomorúsággal végződjön

A nyárban az egyik legjobb dolog az, hogy sok időt tölthetünk a strandon és így a nagy melegben felfrissülhetünk egy kicsit.

 

A strandolás igazán jó kikapcsolódás az egész családnak, azonban a gondtalan fürdőzés érdekében nem árt néhány szabályt betartani!

 

Lássuk hát ezeket a szabályokat!

 

10 és 16 óra között ne tartózkodjunk hosszabb ideig a napon!

Lehet, hogy ez a szabály elsőre túl szigorúnak tűnik, de megéri betartani még fényvédő naptejek használata mellett is!

Főleg, mert a naptejek csak mérséklik az UV-sugarak hatásait!

 

Sajnos minden évben elég sok lepirult kisgyermeket lehet látni a strandokon, ami kis odafigyeléssel elkerülhető lenne!

 

Azon kívül, hogy megég a gyermek bőre és fáj, valamint sajog neki egy jó ideig, ennél súlyosabb következményekkel is járhat a leégés, amelyek csak sokkal később jelentkeznek.

 

Így fordítsunk nagy figyelmet bőrünk, különösen gyermekeink bőrének védelmére! A kisgyermekek bőre vékonyabb és gyengébb, így sokkal érzékenyebb is, ezt mindenképp vegyük figyelembe!

 

Amellett, hogy a fent megjelölt időintervallumban nem tesszük ki hosszabb ideig bőrünket a tűző napsütésnek, és az ezzel járó UVA és UVB-sugárzásnak, 10 óra előtt és 16 óra után is használjunk jó minőségű naptejet! Továbbá legyen kis fejkendő, kalap gyermekünk fején, a nagyon érzékeny bőrűek pedig viseljenek egy világos színű pólót is!

 

UVA és UVB? Pontosan mi is a különbség közöttük?

 

Olyan sokat hallani az UV-sugárzás káros hatásairól. Lássuk hát, mégis mi a különbség az UVA és UVB sugarak között.

 

Az UVA sugarak lejutnak a mélyebb szövetekig. Ezektől a sugaraktól barnulunk, ugyanakkor ez a sugárzás felelős a bőr öregedéséért is.

 

Az UVB sugarak a felsőbb rétegekig jutnak „csak” el. Ezek a sugarak felelősek a leégésért. Emellett megváltoztathatják a bőrsejtek genetikai állományát, mellyel elősegítik a bőrrák kialakulását.

Viszont serkentik a D-vitamin képződést, így kis mennyiségben szükség van rájuk.

 

A bőrünkön kívül a szemünk is ki van téve az UV-sugárzásnak. Mivel az UVA sugarak mélyebbre jutnak, szemünk tekintetében ezek a sugarak károsabbak, mint UVB társaik. Fontos tehát, hogy megfelelő UV-védelemmel ellátott napszemüveget is viseljünk!

 

Fokozottan figyeljünk a fürdőző gyermekekre!

 

Úszni nem tudó, vagy még nagyon bizonytalanul úszó gyermekünkön feltétlenül legyen karúszó vagy úszógumi még derékig érő vízben is!

 

Emellett nagyon fontos, hogy a gyermek közvetlen közelében tartózkodjunk és egy másodpercig se tévesszük őt szem elől!

 

Lehetőleg ne használjunk olyan úszógumit, ami hátul nyitott. Ebből könnyedén kicsúszhat a pici!

 

Ha kisgyermekünk már jól úszik, akkor is célszerű folyamatosan rajta tartani a szemünket!

 

Igyunk sok folyadékot!

 

A nagy melegben különösen figyeljünk oda a bőséges folyadékpótlásra!

 

Kínáljuk meg sokszor a gyerkőcöt folyadékkal, ne várjuk meg, míg ő kér! A gyerekek sokszor belefeledkeznek a nagy játékba, ilyenkor nem is érzik, hogy szomjasak.

 

A legjobb választás ilyenkor a szobahőmérsékletű, szénsavmentes víz! Kerüljük a cukros és szénsavas üdítőket!

 

Persze vannak gyerkőcök, akik nem hajlandók meginni a vizet. Ha másképp nem megy, enyhén ízesítsük azt 100%-os gyümölcslével. Így mégis van kis íze, de mégsem tömény cukros italt isznak a lurkók!

 

Ezek a szabályok könnyedén betarthatók és kisebb-nagyobb kellemetlenségektől, végzetes balesetektől, illetve később jelentkező súlyosabb megbetegedésektől kímélnek meg minket!

 

Végezetül jöjjön egy üdítő, témához illő angol dal! 🙂

 

 

Nyugodt, gondtalan strandolást kívánunk ezekben az igazán meleg napokban! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az oldal sütiket használ, hogy a legjobb élményt nyújtsa. Az Sütik elfogadása gombra kattintva fogadhatja el.